כדי להגיע אל הצרכנים בכל מקום בו הם נמצאים, ללוות אותם בדרך אל העבודה, להעניק להם תחושה נינוחה ואמינה המאפשרת להעביר את המסרים בצורה הטובה ביותר, חשוב לפנות אל קהל היעד בצורה הכי פשוטה ואישית.
פנייה לקהל רחב
לפרסום ברדיו מגוון רחב של יתרונות. הרדיו מאפשר פנייה לקהל לקוחות רחב בכל מקום בו הוא נמצא. הודות לקולו של הקריין הפונה ישירות אל השומע בדרכו אל העבודה או הביתה, הפנייה נעשית באופן אישי גם שהיא מגיעה אל אלפי אנשים באותו הזמן. האינטונציה דל הקריין היא משמעותית בנושא זה שכן לא כמו בפרסום באינטרנט או במדיה הכתובה, לקול, לאינטונציה, למנגינה ולאופי הפנייה יש משמעות רבה בהשפעה על הלקוח וביצירת קשר בלתי אמצעי איתו.
באמצעות הקול המפרסם יכול לשדר אמינות, ניסיון ולהביע את היתרונות הרבים שיש לו להציע. כמו בשיחה פנים אל פנים, קולו של הקריין מגיע ישירות אל המאזין ופונה אליו בדיוק כפי שהיה פונה אל לקוח בחנות. הפרסום ברדיו מאפשר יצירת מהלכים שיווקיים מתוחכמים, מעקב אחר התפתחות התהליכים הפרסומיים ויצירת סקרנות ועניין להמשך הקמפיין.
שבירת מחסומים באמצעות הרדיו
מרבית הצרכנים בעידן עתיר מידע מפתחים חסינות נוכח מסרים שיווקיים בעלי מאפיינים שונים. בניגוד לקמפיינים אחרים, קמפיינים המשודרים ברדיו מועברים למאזין כאשר הוא בדרך לעבודה, לבילויים, לחברים וכך עיקר תשומת לבו מופנית לדרך. באופן זה, המסרים השיווקיים עוברים ישירות אל התודעה ואינם ממוסכים על ידי מחשבות או התנגדויות פנימיות.
בניית טקסט המבוסס על תועלות
הקמפיינים הפרסומיים ברדיו מבוססים בעיקר על תועלות. באופן זה, הם פונים אל הצד הרציונלי של האדם והמסרים השיווקיים מועברים פונים אל החלק ההגיוני של האדם. באופן זה המסרים השיווקיים מבוססים על מתן מענה לצרכים קיימים באמצעות פנייה אל השכל ואל ההגיון. הסברי התועלות אינם מנסים “לסבן” את האדם או למכור לו מוצר שאינו צריך באמת.
חשיפה גבוהה
החשיפה הגבוהה שיש למאזיני הרדיו באזורים השונים מאפשרת למפרסם להגיע ללקוחות ולצרכנים ברחבי הארץ כולה, בהשקעה של מינימום מבלי לאבד לקוחות חשובים.