מהי השקעה באגח נדלן

אג”ח הם ראשי התיבות של המושג אגרות חוב וזהו מושג בסיסי וחשוב מאד בעולם שוק ההון וההשקעות בכל רחבי העולם. חברות ענק, כמו גם גופים ממשלתיים ומדינות מנפיקות את אגרות החוב האלה על מנת לקבל הלוואות ממשקיעים (שיכולים להיות מנוסים או אזרחים מן השורה) וכך נהנות מהגדלת ההון המיידי שלהן, תוך כדי הבטחת תשואה זו או אחרת למשקיעים. בשוק ההשקעות אפשר למצוא אינספור סוגים של אג”חים וחלק מהן ומכאן מספר האפשרויות הקיימות של השקעות באג”ח נדלן. ברוב המקרים השקעות באגרות חוב נחשבות להשקעות סולידיות, כלומר כאלה שאין בהן סיכון גבוה (בשל העתודות והערבונות שיש ממילא לגוף או החברה שמנפיקה את האג”חים) ומכאן שגם התשואה לא תהיה מהגבוהות שאפשר להשיג. יחד עם זאת – מדובר באפיקי השקעה שעשויים להתאים למתחילים ומתקדמים כאחד.

השקעה באג”ח נדל”ן

כל גוף שיש לו הון רב של כספים לבטח רוצה להמשיך ולהתפתח. לשם כך הוא צריך עוד כספים. מהיכן יגיעו כספים אלה? מהציבור. האג”ח לעיתים קרובות מדומה להלוואה שאותו הגוף מבקש ומקבל מהציבור. בתמורה למתן הכספים – מתחייב הגוף לתשואה בזמן מסוים שהוא ידוע מראש ובגובה מסוים שגם אותו אפשר להעריך ולדעת מה יהיה השווי שלו בבוא העת. אין ספק שמדובר בעסקה שכל הצדדים מרוויחים בה. לא בכדי השקעות באג”ח נדלן הפכו בשנים האחרונות למאד נפוצות, פופולריות ומבוקשות ויש גם את העניין של הנדל”ן שנחשב לבטוח יחסית, שכן בני אדם צריכים מקומות להתגורר בהם ולכן אין סכנה ממשית או אמיתית שחברות נדל”ן יפשטו את הרגל ולא יחזירו למשקיעים את ההלוואות שקיבלו מהם. מכיוון שמדובר בגופים ממשלתיים או תאגידי ענק – ברוב המקרים החזר ההלוואה במועד הקבוע מראש יהיה ידוע ולכן נוח מאד לבחור במסלולי השקעה אלה.

למה לשים לב לפני שמשקיעים?

כמו בכל בחירה אחרת של מסלול השקעה – גם כאן צריך לדעת שכל הנתונים והמידע ידועים מראש וצריך לוודא שמבינים אותם ויודעים אותם היטב – מה משך ההלוואה (כלומר מתי סכום ההלוואה יחזור למשקיעים), מה המועד של תשלום הריבית, מה גובה אותה ריבית וכמובן מה גובה המס שישלם המשקיע על הרווח שלו. השקעות באג”ח נדלן ברורות ומאד נוח לעקוב אחרי הביצועים שלהן ולכן הן מתאימות מאד גם למי שעושה את צעדיו הראשונים בשוק ההון ומעוניין לחוות בפעם הראשונה את התחושה של השקעה וקבלת התשואה. אט אט אפשר יהיה להתקדם גם למסלולי השקעה בעלי סיכון גבוה יותר ולהכיר את המנגנון של שווקי ההון בארץ ובעולם ואת ההשפעה המרתקת שלהם על הכלכלה העולמית.