הסתבכתם עם סמים בצבא? הנה כל מה שחשוב לדעת

חיילים, קצינים וכל מי שמשרת בצבא נתון למערכת החוקים הנוקשה וההיררכית של הצבא וחשוב לדעת שהיא מחמירה מאד. ממי שמשרת בצבא יש דרישות גבוהות ומחמירות שעליו או עליה לעמוד בהן ואין פשרות. החיילים והקצינים ובעצם כלל המשרתים מייצגים את הצבא בכל פעולה שהם מבצעים ולכן מצופה שההתנהגות שלהם, גם כאשר הם לא בבסיס – תהיה ללא דופי. מי שבכל זאת עובר עבירה – כמו למשל נתפס עם סמים – חייב למצוא עורך דין צבאי שיוכל לחלץ אותו מהצרה ולעזור לו לעבור את החוויה השלילית הזאת בצורה הכי טובה שרק אפשר. חשוב להבין שלצבא יש מערכת משפט וחוקים משלו ולכן רק עורכי דין צבאיים הם אלה שהחיילים או המשרתים יוכלו לפנות אליהם כדי לקבל סיוע וייעוץ מקצועי.

מה המשמעות של עבירת סמים בצבא?

כאמור – הצבא לא סלחני כלפי עבירות חמורות וכל מה שקשור בסמים בהחלט נחשב לחמור במיוחד. יחד עם זאת – עורך דין צבאי מוסמך, מנוסה ומיומן יוכל לסייע לכל חייל שפונה אליו על מנת להבין את הנסיבות של המקרה וכך למצוא את הדרך לחלץ אותו מהמצב במינימום נזק לתדמית ולהמשך השירות שלו, או לפחות להקל על הנסיבות המחמירות שבהן נתפסו הסמים. כך למשל יש הבדל בין חייל שמשרת בתפקיד מטה לבין לוחם ביחידה קרבית או מבצעית, שגם כמות קטנה מאד של סמים עלולה להשפיע על שיקול הדעת שלו ולכן מסכנת גם אותו וגם את מי שמשרת איתו בצוות. חייל שמשרת בתפקיד מטה גם כן עלול לגרום לעצמו נזק אם יעשה שימוש בסמים אך ההשפעה על התפקיד שלו יכולה להיות קלה יותר ולכן עורך הדין שלו אולי יוכל למצוא את הדרך להפוך את העניין לפחות חמור.

החשיבות של עורכי דין צבאיים

כאמור – עורך דין צבאי הוא לא מותרות ולא עניין לבחירתו של מי שנאשם בעבירת סמים. עורך דין רגיל לא יכול לסייע מול מערכת הצבא בשם חוסר ידע וניסיון בנושאים צבאיים. בהחלט יש עורכי דין שמציעים שירותים משפטיים גם לאזרחים וגם למשרתי הצבא וחשוב מאד לפנות אליהם או למי שהוא רק עורך דין שמכיר את מערכת החוקים והמשפט של הצבא. דרך הפעולה של מערכת זו שונה מזו האזרחית ומכאן החשיבות לפנות אל עורכי דין צבאיים. מומלץ לברר אודות המלצות שיש על עורך דין זה או אחר או לפנות אל הפרקליטות הצבאית בבקשה למנות לו עורך דין שילווה אותו על מנת להוכיח את חפותו או לנסות להקל על עצמו ככל האפשר. רק בעזרת עורכי דין שמכירים את המערכת הצבאית ומוסמכים לעסוק בה אפשר להבין לעומק כל מקרה ולטפל בהתאם.