טיפול בהפרעות קשב וריכוז ללא תרופות

בשנים האחרונות עלתה באופן משמעותי המודעות שיש להפרעות קשב וריכוז בקרב מטופלים במגוון רחב של גילאים או מצבים אישיים. אם בעבר הטיפול היה תרופתי בלבד הרי שכיום יש הרבה אנשים שסבורים שהטיפול התרופתי אינו בלעדי וכל אחד יכול לנסות ולמצוא טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות. עם הזמן גם המשיכו מחקרי עומק שקשורים בהבנת ההפרעות עצמן, מה גורם להן ואיך אפשר להקל על מי שחווה אותן. בזכות אותם מחקרים אפשר כיום למצוא שיטות יעילות וטובות למדי להתמודד עם תסמיני ההפרעה, להנמיך את ההשפעה שלהם על הגוף ואפילו במקרים מסוימים – להעלים אותם לחלוטין. מומלץ לכל אחד להכיר את השיטות והדרכים האלה וכך הוא יוכל לבחור איך הכי נוח לו להתמודד עם הפרעת הקשב והריכוז שהוא חווה או שחווה מי מהילדים שלו.

השיטות להתמודד עם הפרעת הקשב בלי שימוש בתרופות

שילוב בין פעילות ספורטיבית לבין שינוי התזונה היומיומית יכול להביא תועלת רבה בהרגעת התסמינים של הפרעת הקשב והריכוז. כאשר בהפרעה קיים גם מרכיב ההיפר אקטיביות אין ספק שהוצאת אנרגיה מבוקרת יכולה להיות יעילה ומתאימה. אם פונים לאיש מקצוע מעולם התזונה והדיאטה הוא יכול לעזור במציאת מזונות שיעזרו לאזן את התחושות ואת ההתפתחות התקינה של המוח וכך יאפשרו מחשבה נקייה וטובה יותר בלי התסמינים של הפרעת הקשב והריכוז. אפשרות נוספת של טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות שיש לה ביקוש גבוה לאחרונה היא שיטת הנוירופידבק. השיטה מבוססת על אימון טכנולוגי של המוח להיות מרוכז וקשוב ללא תגובה להסחות דעת או מאפיינים שבדרך כלל מושכים את תשומת ליבם של אלה שחווים את הפרעות הקשב והריכוז מדי יום, שעה ודקה. בזכות הטיפולים הם הופכים להיות מרוכזים יותר, פחות תזזיתיים ותנועתיים וכאמור – יותר ממוקדים במשימות שלפניהם, כל זאת – ללא שימוש בתרופות פסיכיאטריות או נוירולוגיות.

היתרון של טיפול נטול תרופות

אין ספק שתמיד צריך להעדיף שיטות הקלה אחרות שלא כוללות תרופות. השיח הציבורי אודות התרופות להפרעות קשב וריכוז עולה חדשות לבקרים ואנשים רבים מדווחים על תופעות לוואי או על התמכרות לתרופות. בשל חוויות אלה יש מחקר מתקדם ואפילו פורץ דרך שמנסה בכל דרך לפטור את המטופלים משימוש בתרופות ובמציאת דרכים חדישות ומטיבות יותר כך שלכל הפחות תהיה למטופלים אפשרות הבחירה. גם אם בסופו של דבר יוחלט שהטיפול הכי טוב ויעיל עבור אדם מסוים הוא התרופתי, הוא לפחות יידע שהוא ניסה טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות והוא מכיר כעת את כל האפשרויות העומדות בפניו. זו הדרך הנכונה ביותר לקבל את ההחלטה וכאשר יתוודעו לשיטות יעילות ללא תרופות – אין ספק שעם הזמן תהיינה עוד ועוד שיטות טיפול כאלה.​