אם תשאלו מעצבים גרפיים אז הם יגידו לכם שלוגו הוא הפנים של העסק, ולוגו טוב יכול להציג את העסק שלכם בצורה ייחודית ומרשימה. לכן, אתם צריכים זמן ומחשבה, כיצד תרצו שהלוגו שלכם יעוצב, בשביל שתוכלו להציג אותו במקומות שונים, וכך למעשה תציגו את העסק שלכם בפני כל בצורה נכונה.
עיצוב לוגו הוא לא דבר פשוט. שכן הלוגו אמור להכיל את החזון של העסק, את המטרות והשאיפות שלו, ודרכו אנחנו צריכים להיות מסוגלים להציג בפני לקוחות ובפני כל גורם אחר, את הרעיון שעומד מאחורי העסק. אם אנחנו לא נשקיע בכך את הזמן והמחשבה הדרושים, אזי שהלוגו של העסק שלנו לא יעביר את המסר שאנחנו רוצים שהוא יעביר.
איך מעצבים לוגו?
אין כלל אחיד כיצד לעצב לוגו. אנחנו יכולים למצוא לוגואים מסוגים שונים, כאשר לעיתים מדובר בשם של החברה אשר מעוצב ומסוגנן בצורה מסוימת, לעיתים הלוגו בכלל לא כולל את שם החברה אך עם הזמן אי אפשר להפריד בינו לבין שם העסק ולכן כל מי שרואה אותו, מזהה מיד למי הוא שייך.
בעיקרון, תהליך עיצוב לוגו מתבצע אחרי שמנסים להגיע לקווים מנחים מסוימים, על פיהם יפעלו המעצבים והם ידאגו להכין סקיצות של לוגו, בתקווה שאחד מהם באמת יתאים למה שהלקוחות שלהם מצפים לקבל.
חשוב לומר, עיצוב לוגו הוא לא דבר שנעשה בשניות. נכון שבהיסטוריה מוכרים לנו מקרים מסוימים, אפילו מפורסמים, בהם לוגו עוצב בשניות בודדות והפך להיות אייקון (כך למשל הלוגו של חברת נייקי). אך ברוב המקרים, זה לא כך. למעצבים לוקח הרבה זמן עד שהם יוצרים את הסקיצה ובסופו של דבר גם יוצרים את התוצר הסופי.
טיפים ללוגו מנצח
אנחנו רוצים לייצר לוגו שמתאים לרוח של העסק. אנחנו מחפשים לוגו שכל לקוח ידע לזהות דרכו שמדובר בעסק שלנו ומה אנחנו מציעים לו. יתרה מזו, אנחנו רוצים לוגו שיוכל ללוות אותנו במשך שנים רבות ולא נתחרט עליו. לשם כך אנחנו נשתמש בשלושה טיפים שיכולים לעזור לנו:
ראשית, בשביל לעצב לוגו מנצח אנחנו צריכים לדעת כיצד לאפיין את העסק שלנו בצורה מדויקת. אנחנו צריכים להחליט למי הוא פונה וכיצד אנחנו רוצים לפנות אליו. אז אנחנו נוכל לדעת באילו אמצעים להשתמש בשביל לעצב את הלוגו.
שנית, אנחנו צריכים לדעת באילו צבעים להשתמש ולזהות שהם אכן מתאימים לעסק שלנו. אין טעם להשתמש בצבעים שאינם מתאימים לעסק או לקהל היעד. למשל, אם אנחנו מוכרים מוצרים לתינוקות, זה לא יהיה נכון להשתמש בצבע שחור, אלא בצבעים בהירים ושמחים.
שלישית, הלוגו צריך להיות קל ופשוט. ככה יהיה גם קל ללקוחות, לא רק לזהות אותו אלא גם לרצות להיות מזוהים איתו. הרבה פעמים לוגואים מסוימים זוכים להצלחה בגלל שהלקוחות של העסק בוחרים “לאמץ” אותו.