מי זוכר את שיטת הפרסום של עסק או מותג כלשהו באמצעות חלוקת פלאיירים? למען האמת, חלוקת עלוני פרסום לעסק או לארגון היה עד לפני כמה שנים אמצעי שיווקי מקובל: תיבות הדואר היו מתמלאות בערימות ניירת ומושלכות כלאחר כבוד לאשפה. ככל שהטכנולוגיה תפסה מקום של כבוד בחיינו – מחד, ומאידך עלתה המודעות האקולוגית והצורך לחסוך במוצרי נייר, כך פחת השימוש הפרסומי בפלאיירים, כרטיסי-ביקור וכו’.
זירת הפרסום עברה לשימוש במוצרי פרסום שמשווקים את העסק או החברה בעזרת אתר של החברה או מחלקת קידום מכירות. כמעט כל עסק שמכבד את עצמו מחזיק אתר אינטרנט איכותי שמנוהל לפי כל כללי השיווק המודרניים. אולם הפרסום ברשת לבדו לא מספיק, חסר בו המגע האישי, האנושי, החיוך, ההסבר המהיר אודות העסק והסיום המלווה בהשארת מוצרי פרסום בידי הלקוח.
מגוון של מוצרים
לשם כך, נכנסו לתמונה מוצרים חדשניים, שמהווים תחליף לכרטיסי הביקור המיושנים. כל פרטי החברה והעסק מוטבעים על גביהם או מוטמעים בהם באופנים שונים. הם ניתנים כשי, ולכך יש ערך משמעותי במיוחד, רגשי ושיווקי כאחד, מוצרים אלה יכולים לבוא בצורה של דיסק-און-קי שעליו מודפס הלוגו של החברה, סוללת גיבוי לטלפון נייד, עכבר מעוצב למחשב, פד מעוצב לעכבר המחשב – כל אלו ועוד רבים אחרים, אלו מוצרים שימושיים ומועילים מאוד. וכאשר לקוח או עובד מקבל מוצר שכזה כמתנה דבר ראשון הוא עושה בו שימוש.
מתנה היא תחילתו של קשר
באופן טבעי ביותר, כשאדם מקבל מתנה הוא חש הכרת תודה. כשעובד של חברה מקבל מוצר דיגיטלי שימושי ונחשק, עליו מוטבע הלוגו של מקום העבודה שלו, הדבר יוצר אצלו זיקה גדולה יותר למקום העבודה. בכנס רב-משתתפים, למשל, כשמספר רב של ארגונים משווקים את עצמם באופנים רבים, הלקוח הפוטנציאלי שנמצא שם לא תמיד יזכור את התכנים עליהם דיברו כולם, אך כשישוב הביתה ובידו מתנה קטנה, שימושית וייחודית שקיבל מאחד הארגונים, סביר להניח שיהיה לו קל יותר לבחור באותו ארגון, ולו בשל העובדה שמוצאת חן בעיניו הידיעה שמישהו השקיע בו.