כשאנחנו ניגשים לבצע קידום אתרים בגוגל, עלינו לזכור שיש כלים מסוימים איתם אנחנו אמורים לעבוד ועל פי הנתונים שהם מפיקים עבורנו, אנחנו אמורים לנהוג. מדובר בגוגל אנליטיקס, ואדוורדס. במאמר זה נסביר בקצרה מה שני הכלים הנ”ל אמורים לעשות וכיצד אנחנו יכולים להסתייע בהם.
לפני שנתחיל נציין, שאין מקדם אתרים שאיננו עובד עם שני הכלים הנ”ל, אי אפשר לבצע שום תהליך של קידום אמיתי ורציני, בלי להיעזר בכלים אלה, לכן בין אתם נעזרים במקדם אתרים ובין אם אתם מבצעים בעצמכם קידום אתרים בגוגל, חשוב מאוד לבצע היכרות עם שני כלים אלו, ללמוד מה הם וכיצד עובדים איתם. לאחר מכן אפשר להשתמש בהם.
באופן כללי חשוב לומר, ששני הכלים שייכים לגוגל, הם פועלים הן כאתר והן כאפליקציה. אפשר להירשם אליהם דרך חשבון המייל שלנו, ובשני המקרים צריך לרשום את האתר עליו מבקשים לעבוד (במקרה של גוגל אנליטיקס, יש לחבר קוד מסוים שמקבלים ממנו ולהטמיע אותו באתר בשביל שהוא יוכל לקרוא אותו).
מה הם הכלים האלה וכיצד הם עוזרים לנו
נתחיל בגוגל אדווורדס. מדובר בכלי שמטרתו להציג בפנינו את רשימת הביטויים הפופולאריים ביותר בגוגל, כמה אנשים מחפשים את הביטוי, מהיכן הגולשים שמחפשים אותו וכמה הוא עולה במידה ואנחנו רוצה לפרסם מודעה בביטוי זה.
כלי זה הוא הכרחי מאחר ואם אנחנו רוצים לקדם אתר מסוים בביטויים מסוימים, אנחנו חייבים לדעת מה הם אותם ביטויים איתם אנחנו רוצים לעבוד. אנחנו לא נעבוד על כל הביטויים ובוודאי שלא נעבוד על ביטויים שאין להם משמעות עבורנו.
נבחר נחפש ביטויים שיש סיבה לעבוד אתם ולשם כך אנחנו צריכים מי בדיוק מי מחפש, כמה אנשים והאם משתלם לנו להשתמש בביטוי זה.
עבודה עם אדוורדס מתבצעת לפני שאנחנו מתחילים בתהליך הקידום, לפני שאנחנו מתחילים לבצע את תהליך העבודה, זהו שלב המחקר.
בשלב הבא אנחנו נעבוד עם גוגל אנליטיקס. כלי שמאפשר לנו לקבל את כל הנתונים על הגולשים באתר. כמה אנשים גולשים, לכמה עמודים הם גולשים, לאילו עמודים, מהיכן הם נכנסים לאתר שלנו, ועוד שורה של נתונים בלי משמעות רבה עבורנו כבעלי אתר ומקדמים שלו.
המשמעות של עבודה עם גוגל אנליטיקס היא, לקבל תמונת מצב של האתר מבחינת חשיפה כל הזמן. כך אנחנו יודעים אם העבודה שאנחנו עושים היא טובה או לא טובה, ומה עלינו לשפר והיכן כדי לקבל תוצאות קידום אתרים טובות.