כל מתקן, כל פריט שאנחנו מכניסים לעסק שלו, יש לו שתי משמעויות עיקריות. הראשונה, המשמעות הטכנית, הפרקטית, קרי כיצד אנחנו משתמשים במוצר לצרכים שלנו, איך אנחנו עובדים איתו, איך אנחנו יכולים להשתמש בו באופן כזה שישרת את הצרכים שלנו בצורה אופטימאלית. המשמעות השנייה היא שיווקית.
על פניו זה נשמע מוזר, אך כל מתקן בעסק משמש אותנו כך או אחרת לצורכי פרסום, שיווק ומכירה. הדרך הטובה ביותר להראות את זה, היא באמצעות מקררים תעשייתיים בסופרמרקטים, מכולות, מסעדות וכדומה.
שם אנחנו יכולים למצוא מגוון של מקררים תעשייתיים מסוגים שונים, כאלה שמיועדים לאכלס אוכל ושתייה. כך למשל אנחנו יכולים למצוא מקרר תצוגה לשתייה קלה, מקרר תצוגה לגלידות וארטיקים, מקררים למוצרי בשר, חלב, דגים, אוכל קפוא, ירקות ועוד. כעת השאלה היא, כיצד אנחנו משתמשים בצורה אפקטיבית לצורכי שיווק המוצרים שאנחנו רוצים למכור לקהל הלקוחות. זה כבר תלוי בכמה נקודות שחלקן מתייחס ישירות לאופי המקרר ואחרות מתייחסות לצורת העבודה שלנו.
איך מקרר תעשייתי מתייחס לשיווק ומכירה
כאשר אנחנו מעמידים מקרר תעשייתי בנקודה מסוימת, ברור לכל שיש לזה משמעות. אחד הכללים הידועים בשיווק, מתייחס לנקודה איפה אנחנו מציבים את המוצר אותו אנחנו רוצים למכור. אם נציב אותו במקום גבוה מדי, יהיה מאוד קשה להגיע אליו, במקום נמוך מדי לא יראו אותו, לכן נציב אותו במקום שיהיה נגיש וזמין, גם בשביל שיהיה ניתן לראות אותו וגם בשביל שיהיה ניתן לקחת אותו ביד.
כנ”ל לגבי מקררים תעשייתיים. אם נציב אותם במקום מרוחק, לא נגיש ולא זמין, אף אחד לא יתקרב אליהם, אם נציב אותם במקום יותר מדי מרכזי, יכול להיות שזה יפריע לתנועה. אך אם נציב אותם במקום שהוא גם נגיש, גם זמין וגם נוח, אז יהיה קל להבחין בו ויהיה קל לגשת אליו.
נקודה חשובה נוספת, קשורה לאופן בו מסדרים את המוצר במקרר, שוב זה עניין של נגישות, זה עניין של זמינות. מוצרים שיהיה חשוב לנו לקדם ולמכור, נצטרך לשים במקום מרכזי, מוצרים אחרים, מאחור.