היכן לרכוש רמפה לכסא גלגלים?

לא מעט אנשים, כידוע, נדרשים להשתמש בכיסאות גלגלים בין אם זה במרחב בפרטי ובין אם זה במרחב הציבורי. מדובר באנשים מבוגרים, אנשים עם מחלות או מגבלות מולדות, פצועי מלחמה, פצועי תאונות דרכים ועוד שורה ארוכה של אנשים, חלקם נדרשים לכך באופן קבוע אחרים באופן זמני.

אחת הבעיות איתה מתמודדים אנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים היא, לא בכל מקום יש גישה נוחה וזמינה לכך. לצערנו, כל הנושא של נגישות עבור אנשים עם כסאות גלגלים החל להיות מפותח רק בעשור-שניים האחרונים, ואנחנו עדיין יכולים למצוא לא מעט מקומות שאינם נגישים ואינם זמינים.

מה הן ההשלכות של מקום לא נגיש וכיצד אפשר להתמודד עם זה?

קל להבין מה זה אומר שמקום איננו נגיש לאדם שנעזר בכיסא גלגלים. בעיקרון זה אומר שהוא לא יכול להיכנס אל המקום, לא יכול ליהנות מהשירותים הניתנים במקום ולמעשה הזכויות שלו נפגעות. זה נכון לגבי מבנים ציבוריים, פרטיים, עסקיים, זה גם נכון במקרה של כלי רכב, בפרט ציבוריים.

הפתרון לכך הוא רכישה והתקנה של רמפה לכסא גלגלים. מדובר על אמצעי המאפשר לעבור עם כיסא גלגלים ממקום גבוה למקום נמוך ולהיפך, בצורה נוחה, פשוטה וזמינה. ניתן להתקין רמפה כזו באופן קבוע או באופן זמני, תלוי בצורה, וכמובן ניתן להתקין אותה בכל מקום.

לפני שנסביר איך וכיצד בוחרים רמפה לכסא גלגלים חשוב להבהיר, ישנם חוקים המחייבים מקומות מסוימים להתקין אמצעי כזה וכן אמצעים נוספים בשביל שיהיה ניתן לאפשר ניידות ונגישות באופן זמין לכולם, בפרט עבור אנשים עם כסאות גלגלים. בכל מקרה, גם אם החוק לא מחייב מקום מסוים להתקין רמפה, מוטב שבעליו יעשו זאת, בשביל לייצר את הזמינות והנגישות הנדרשת.

כיצד בוחרים רמפה ואיך מתקינים אותה?

בעיקרון הרמפה אמורה להיות מברזל או חומר דומה לכך, זאת על מנת שיהיה ניתן לעבור עליה עם כסא גלגלים בצורה בטוחה, מבלי שייגרם שום נזק. יש להתקין אותה באופן מדויק, כך שייווצר שטח חלק וישר, ללא שום מדרגה או מכשול אחר שתמנע ממנו לעבור ממקום נמוך למקום גבוה ולהיפך.

בין היתר, אפשר להתקין רמפה לכסא גלגלים בשביל כניסה לבית, ניתן להתקין את הרמפה בכניסה לקניונים, מרכזי קניות וכל מבנה ציבורי כזה או אחר. רצוי להתקין אותו בכלי רכב שאמורים לנייד אנשים עם כסאות גלגלים, בהנחה ואין מעלונים או אמצעים אחרים שיאפשרו זאת.

אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של רמפה לכסא גלגלים. הבחירה להתקין רמפה באורך כזה או אחר, וכן ברוחב מסוים, נובעת מתנאי השטח במקום, אופי המקום וכן מפרמטרים אחרים שיכולים להשפיע על השימוש בכסא גלגלים ובמקום עצמו. צריך כמובן לוודא מבחינה הנדסית שזה אפשרי, שהרמפה יכולה לשאת משקל הכסא והכל מותקן בצורה תקינה ובטוחה.