רבים מכירים את המושגים קידום אורגני וקידום ממומן אך לא כולם יודעים להגדיר את ההבדל ביניהם. מה בין שני אלו ואיך נבחר בקידום המתאים לאתר שלנו? על כך במאמר שלפניכם.
כל מי שהקים אתר באינטרנט מודע מן הסתם לצורך בקידום של האתר. כאשר אנחנו פונים אל המומחים המציעים את הקידום המקצועי לאתר אנחנו שומעים על שתי אפשרויות שונות. קידום אורגני וקידום ממומן. מה בעצם ההבדל בין שני הסוגים של הקידום ואיך נתאים את הקידום המתאים לאתר שלנו? נלמד להכיר את שני המושגים ונבחן מה למעשה עשוי להתאים לאתרים השונים.
קידום אתרים אורגני – כי את גוגל צריך להאכיל בכפית
מי שבעצם מציג אותנו באינטרנט ובוחר אם להציב אותנו בין ההצעות הראשונות זהו גוגל. כאשר לקוח כלשהו מחפש מוצר או שירות מסוים והוא מקליד אותו בשורת החיפוש בגוגל יעלו כמה וכמה אתרים כאשר רק אתר שזכה לקידום נכון יופיע בדף הראשון בין ההצעות הרלוונטיות שהלקוחות יתייחסו אליהם. קידום אתרים אורגני זה קידום איטי ועקבי המשכנע את גוגל כי מדובר באתר איכותי ומקצועי. זה יכול להיות באמצעות הוספת תוכן רלוונטי לאתר, באמצעות עיצוב מקצועי ומושך של האתר וגם באמצעות החלפת קישורים ושתילה נכונה שלהם. ישנן דרכים רבות נוספות אשר מסייעות בקידום האורגני כאשר רק איש מקצוע ידע כיצד לבצע את הדבר בפועל.
הקידום האורגני הוא איטי ודורש עבודה עקבית. אך הפירות שהקידום הזה יצמיח עשויים להוכיח את עצמם לאורך זמן.
קידום ממומן – כי הכסף יענה את הכול
הקידום הממומן הוא קידום שאנחנו נדרשים רק לשלם עליו וגוגל יציב את האתר בדף הראשון. גם אם האתר לא כל כך משובח ומקצועי. אתר הניזון מקידום ממומן הוא אתר שכל קליק על הקישור שלו יעלה כסף למנהלי האתר. הקידום הממומן הוא מידי אך ברגע שנפסיק לשלם – האתר ייעלם מהנוף. למי זה יכול להתאים?
אתרים המציעים מוצר עונתי והם רוצים את החשיפה המידית והזמנית ילכו על קידום ממומן.
יש אומרים כי מומלץ להשקיע גם בקידום האורגני וגם בקידום הממומן בכדי ליהנות מאתר מקודם.