רישום סימן מסחר – טפסים נדרשים

מה זה סימני מסחר? ואילו טפסים נדרשים על מנת לרשום סימן מסחרי? אם אתם יצרנים שרוצים להגן על המוצרים שלכם ולדאוג לקניין רוחני שיקנה לכם מקסימום הגנה על המותג שלכם – חשוב שתדעו יותר על סימני מסחר ועל הטפסים הנדרשים כדי לקבל סימן כזה.

אז מהו סימן מסחרי?

סימן זה הוא איור, סמל או  כל דרך לסמן שירותים או מוצרים של חברה או של אדם פרטי. הסימנים מורכבים בדרך כלל מאותיות, מלוגו, שם המוצר או סמלים שונים אותם מאשרת רשות הפטנטים והרשות לסימני מסחר. סימנים מסוג זה חייבים לעבור אישור של משרד הפטנטים, משרד המשפטים, ומשרד סימני המסחר וזאת על מנת לאשר את המקוריות שלהם, את התקינות שלכם ואת התאמתם למוצר או לשירותי החברה.

מה מטרתו של סימן מסחרי

המטרה של סימן מסחרי הוא בראש ובראשה להגן על מוכרים ויצרנים תוך ייחוד המוצרים, ושמירת ייחודיות המוצר, תוך סימון המוצר ככזה שמוגן על ידי סימן מסחרי. באמצעות סימן מסחרי יכולים יצרנים וחברות לבנות לעצמם מוניטין ובכך להגביל יצרנים מתחרים מניכוס הרעיון אליהם.

האם ניתן להשתמש בכל סימן?

לא. סימן מסחרי עליו להיות מאושר על ידי הגופים שציינו כאשר שימוש בסימן מסחרי שאינו מאושר נחשב הפרה של החוק, ויכלול לגרור עמו סנקציות וכנסות. מלבד זאת חשוב כן לדאוג לרישום סימן מבחרי על מנת להיות מוגנים מכל תביעה, או ניסיון של השתלטות על המוצרים ועל רעיונות שהומצאו ויוצרו.

אילו טפסים נדרשים לרישום סימן מסחרי?

סימן מסחרי רושמים מול המחלקה לסימנים מסחריים לאחר תשלום אגרה על סך של 1,600 שקלים. לאחר מכן יש למלא ולשלוח מגוון טפסים ביניהם:

  • בקשה לקבלת מסמכים ממח’ סימני מסחר בדוא”ל מחלקת סימני מסחר.
  • טופס בקשה להגשה בינלאומית למחלקת סימני מסחר.
  • טופס בקשה להחזר אגרת מחלקת סימני מסחר.
  • טופס בקשה לחיפוש סימן מסחר .
  • טופס בקשה לרישום סימן מסחר \ שירות מחלקת סימני מסחר

את שלל הטפסים ניתן למצוא במשרד לפטנטים, לסימני מסחר, ובאתרים של הרשות לסימני מסחר.