אתר קניות באינטרנט – האם הוא תמיד משתלם לנו?

תוכן עניינים

יש לא מעט מקרים בהם טרנדים ואופנות או רעיונות מסוימים שתופסים במרחב הציבורי ואנשים רבים בוחרים להשתמש בהם, הופכים להיות דברים שכל אחד רוצה, כל אחד מרגיש שהוא צריך. לא משנה אם באמת יש לו צורך בכך או לא.

אחת הדוגמאות הטובות לכך היום הם אתרי קניות באינטרנט. על פניו זה נשמע הגיוני שכל בעל עסק, כל מי שמייצר ומשווק מוצרים ושירותים, אכן יחזיק אתר קניות שישרת אותו ויאפשר לו למכור את המוצרים והשירותים שלו לקהל הגולשים, בין אם זה בארץ ובין אם זה במקומות אחרים.

אך האמת היא, שלא תמיד זה נדרש וגם אם זה משהו שיכול לשרת בעלי עסקים מסוימים, הרי שזה אפשרי בתנאי שהם מבצעים את העבודה שלהם בצורה נכונה, כלומר, בתנאי שהם עובדים על האתר באופן עקבי, דואגים לעדכן אותו, לקדם ולשווק אותו.

לפני שנסביר מתי זה נכון להקים אתר קניות באינטרנט ולמי זה נכון, חשוב לומר, שמדובר בהוצאה כספית סבירה, תלוי כמובן בסוג האתר, אשר הרבה פעמים משתלמת בתנאי שעובדים נכון. לכן מבחינה של שיקול כלכלי, אפשר להבין מדוע בלעי עסקים רבים בוחרים להקים אתר קניות לעסק שלהם.

מתי נכון ולמי זה נכון להקים אתר קניות?

נתחיל בנקודה למי זה נכון. בעיקרון, כל בעל עסק שמחזיק חנות או חברה והוא מוכר מוצרים או שירותים, זה יהיה נכון מצידו להקים אתר קניות. אלא אם, מדובר בבעלי עסקים קטנים מאוד אשר מספקים מוצרים ושירותים לקהל המקומי בסביבה הקרובה. כלומר, אין סיבה שפיצוצייה תקים אתר אינטרנט, הסיכוי שאנשים ייכנסו אליו ויקנו מוצרים הוא נמוך, מה עוד, שזה ידרוש עלויות נוספות מהעסק, שהן לא משתלמות לו, למשל שירותי משלוחים. לכן צריך לחשוב מי הקהל, והאם באמת הוא ירצה לקנות את המוצרים דרך האתר

לגבי השאלה מתי נכון להקים אתר קניות באינטרנט, התשובה היא, ברגע שהעסק מסוגל להפעיל אתר כזה ולשרת דרכו את הלקוחות. אין טעם להקים אתר לעסק שזה עתה קם ואין לו את הכלים לשרת את הלקוחות, מצד שני, גם לא צריך לחכות יותר מדי זמן. אם העסק מסוגל, ויש סיבה, רצוי להקים אתר כזה, כמה שיותר מהר.

אודות כותב המאמר:
תמונה של ערן ברק
ערן ברק

ערן ברק, עיתונאי טכנולוגיה ומייסד המפרץ הטכנולוגי, מסקר את עולם ההייטק הישראלי מזה עשור. בעל ניסיון בכתיבה עבור מובילי התקשורת הדיגיטלית בארץ.

כל הפוסטים
רוצים לפרסם מאמר באתר?
תוכן עניינים
רוצה להתבלט בתחום?

מומחה? יש לך ידע מקצועי ששווה שיתוף? השאר את המייל שלך ונחזור אליך עם הצעה אטרקטיבית לפרסום >>