מרגיש שהעסק שלך תקוע? אז המאמר הזה עבורך

תוכן עניינים
Criminal in handcuffs

אנשים שהצליחו להגשים חלום חייהם ולהקים עסק משלהם, מעוניינים באופן טבעי לראות אותו כל הזמן גדל ומתפתח. לא רק בגלל שזה טוב מבחינה עסקית, אלא כך הם מרגישים התקדמות מבחינה אישית, כך הם חשים הגשמה עצמית במלוא מובן המילה. לדעת שהם לא נעצרו, לא עמדו במקום אלא התקדמו והתפתחו.

הבעיה היא, שהתהליך הזה לא פשוט והרבה פעמים, בין היתר בגלל שגרת העבודה, הלחצים והדרישות, קשה מאוד להתקדם ואז מרגישים שהעסק נתקע. במקום לייצר קהל לקוחות חדש הוא מסתמך על אותו קהל לקוחות ואולי אפילו מאבד אותו, במקום להגדיל הכנסות, הן נשארות אותו דבר ואולי אפילו מצטמצמות, במקום לייצר תהליכים הכל עומד במקום.

כיצד מזהים שהעסק תקוע?

לפני שאנחנו נסביר מה עלינו לעשות וכיצד מנטור עסקי יכול להשתלב בתהליך, חשוב לומר שאם אתם חווים שהעסק שלכם תקוע, אין לכם מה לחשוש, אתם לא הראשונים שחווים את זה, כפי שאחרים יצאו מזה גם אתם יכולים לצאת זה.

בשביל לדעת מה עושים כשהעסק תקוע, צריך קודם כל להכיר בכך וזה אומר לדעת לקרוא את המציאות. לא רק דרך הנתונים אלא דרך המצב בכלל. כלומר, אפשר להסתכל על נתוני המכירות, הכנסות והוצאות, ולראות שבאמת הוא לא התקדם אלא נתקע במקום. אך צריך גם להסתכל על התמונה באופן רחב יותר.

צריך לזהות את התהליכים שהעסק עובר, לראות האם משהו השתנה, האם הצלחנו להכניס לתוכו שינויים ושיפורים מהיום שהקמנו אותו, האם עשינו דברים חדשים ושונים, ובכלל האם נתנו ללקוחות שלנו משהו אחר מאז שהתחילו לעבוד איתנו. האם ידענו לנצל את היתרונות היחסיים שיש לנו על פני המתחרים שלנו. אחרי שנסתכל על התמונה בצורה מלאה ונכונה, נוכל להתחיל לפעול לשינוי המצב. 

מה עושים כשהעסק תקוע?

הדבר הראשון שחשוב לדעת ועל פיו לפעול הוא, שלא כל החוכמה נמצאת אצלנו ועדיף לנו להיעזר בגורם חיצוני שילווה אותנו בתהליך. לשם כך נפנה אל מנטור עסקי. איש מקצוע שמכיר היטב את עולם העסקים, יש לו כלים ואמצעים לעזור לעסקים שלא מצליחים להתקדם. הוא ידע לספק לנו עצות ורעיונות, וללוות אותנו כשאנחנו מוצאים אותם לפועל.

מנטור עסקי, ילמד להכיר את העסק שלנו, ילמד להכיר את הלקוחות ולהבדיל את המתחרים שלנו, ואז הוא יוכל לספק לנו את כל האמצעים בשביל לפעול בשביל להוציא את העסק שלנו מהתקיעות בו הוא נמצא.

מעבר לעובדה שהוא ידע לספק לנו את כל האמצעים והכלים, הרי שהוא גם ידע לקבוע רף ומדד בשביל לבחון הצלחה וכישלון, כך אנחנו נוכל לדעת אם הצלחנו בתהליך הוא לא. ייתכן מאוד, שתוך כדי, אם יהיה צורך, נשנה נקודות שונות בתהליך, עד שנשיג את התוצאה המיוחלת ונראה כיצד העסק מתקדם בצורה נכונה.

 

​ 

אודות כותב המאמר:
תמונה של ערן ברק
ערן ברק

ערן ברק, עיתונאי טכנולוגיה ומייסד המפרץ הטכנולוגי, מסקר את עולם ההייטק הישראלי מזה עשור. בעל ניסיון בכתיבה עבור מובילי התקשורת הדיגיטלית בארץ.

כל הפוסטים
רוצים לפרסם מאמר באתר?
תוכן עניינים
רוצה להתבלט בתחום?

מומחה? יש לך ידע מקצועי ששווה שיתוף? השאר את המייל שלך ונחזור אליך עם הצעה אטרקטיבית לפרסום >>