למה חשוב לעצב את החנות לחוויית קנייה מושלמת?

בתור בעלי עסקים, יש לנו מטרה אחת. ברצוננו שהלקוחות שלנו ייכנסו לעסק שלנו, ירכשו מוצרים שהם מעוניינים בהם, פלוס מוצרים שהם מוצאים “על הדרך”, ואחרי שהם יצאו מהחנות, נרצה שהם יספרו לחברים ובני משפחה על חווית הקנייה אצלנו ושיחזרו בהקדם לקנות מוצרים נוספים.

לכן אנחנו צריכים להציע להם מוצרים באיכות גבוהה ומחירים משתלמים, שירות איכותי וכן אנחנו צריכים לספק להם חווית קנייה מושלמת. לשם כך, עלינו לחשוב על כל פרט ופרט, אנחנו לא יכולים להסתפק רק בנקודה אחת או בהיבט ספציפי מסוים, אלא אנחנו צריכים לדאוג לכל פרט בתהליך, בשביל שהלקוחות שלנו ייהנו מחווית קנייה ברמה הגבוהה ביותר.

מה זאת אומרת חווית קנייה מושלמת?

המונח חווית קנייה אומרת דבר מאוד פשוט. לקוח שנכנס לעסק שלנו, צריך ליהנות מזמן השהות שלו במקום, צריך להרגיש שהוא מוצא את מה שהוא מחפש ומקבל את השירות שהוא מצפה לו. תהליך הקנייה צריך להיות פשוט, נוח, זמין ומהיר. אנחנו נדע שסיפקנו לו חוויה כזו, אם הוא יצא מהחנות עם חיוך ויחזור אליה שוב בעתיד.

הכלל הראשון ליצירת חווית קנייה, הוא עיצוב המקום בצורה נכונה. עיצוב חנויות זו התמחות שלא מעט מעצבי פנים בוחרים להתמקצע בה, מאחר והיום יש הרבה יותר מודעות והבנה לחשיבות של הנושא. מדובר על תחום מאוד רחב וגדול, אי אפשר להגיע אל קהל רחב וגדול מבלי לייצר תהליך עיצוב בצורה נכונה.

איך יוצרים חווית קנייה באמצעות עיצוב נכון

על מנת לייצר חווית קנייה בעסק שלנו, אנחנו צריכים לשכור מומחה בתחום של עיצוב חנויות. רצוי שיהיה זה מומחה שמכיר את התחום שלנו ויודע כיצד לעצב חנויות ששייכות אליו. כך הוא ידע בדיוק מה אנחנו צריכים ומה הלקוחות שלנו ירצו לקבל אצלנו.
צריך לציין, עיצוב חנויות הוא תהליך מורכב מפרטים שונים, אם מתייחסים לכל פרט ופרט ויודעים לתת מענה, אז אפשר לקבל פתרון איכותי ולהציע חווית קנייה ברמה הגבוהה ביותר. לשם כך, צריך להבין בדיוק איזה שטח עומד לרשות החנות, כיצד המבנה מתוכנן, ואיך רוצים לעצב אותו.

זה מתחיל בשאלה, איפה וכיצד רוצים להציב את המוצרים המיועדים למכירה, איך יוצרים מסדרונות בהם הלקוחות יכולים לעבור ממדף למדף או מדלפק לדלפק, כיצד יוצרים אפשרות שהלקוחות יראו ויזהו הכל, וכמובן איך אפשר להוביל אותם אל הקופה כשהידיים או העגלה שלהם מלאה במוצרים.

איך דואגים שהמקום ייראה יפה

מעבר לשאלה איך מתכננים את המקום, חווית קנייה יוצרים גם באמצעות שימוש בצבעים וחומרים, שימוש בתפאורה ורקע מרשים, באופן שיגרום לכל לקוח שייכנס לחנות להרגיש שהוא הגיע למקום יפה, מקום שנותן תחושה מיוחדת ומספק אווירה מתאימה לסוג החנות וגורמת לו לרצות לחזור אליה שוב.