סביר להניח שאם אנחנו ניקח עשרה ילדים או בני נוער ונציג להם לוגואים של חברות שונות, ייתכן מאוד שהם יכירו את שמות החברות על פי הלוגואים, יכירו את הלוגואים של אותן חברות יותר מאשר נניח פנים של מנהיגים או דמויות אשר משפיעות על החיים שלהם יותר מאותם לוגואים, סביר להניח שהם ידעו לומר מה עושה כל חברה, רק על פי הלוגו.
זה מוכיח לנו עד כמה עיצוב לוגו ייחודי הוא דבר משמעותי, דבר שיש לו השפעה גדולה, לא רק מבחינה כלכלית אלא מבחינה תודעתית. אנחנו יכולים להבין מזה, שלוגו טוב, לוגו איכותי וייחודי, יכול לעזור לחברה לא פחות מאשר כל אלמנט פרסומי אחר, ובמקרים מסוימים, אפילו יותר ממוצרים ושירותים שהיא מספקת. כמובן, שלאורך זמן, רצוי מאוד שמאחורי הלוגו, תעמוד חברה איכותית ורצינית אשר תספק מוצרים ושירותים ברמה גבוהה. אך בלי לוגו ייחודי, יהיה לה קשה להציג ולמכור את עצמה.
כשאנחנו מדברים על עיצוב לוגו ייחודי, הכוונה שלנו לפרמטרים שונים בעיצוב, כפי שנוכל לראות מיד. לפני כן חשוב להדגיש, שאותם פרמטרים אנחנו נשיג בעזרת תכנון נכון, חשיבה יצירתית ומקורית ובזכות עבודה עם מעצבי גרפיים ברמה גבוהה.
מה הם הפרמטרים ליצירת לוגו ייחודי
ראשית, הוא צריך להיות ברור, הוא צריך להיות חד, הוא צריך להיות קל לציור, קל לזיכרון. כלומר, הוא לא אמור להיות סמל מורכב מדי שיהיה קשה לזכור אותו ויהיה קשה לצייר אותו. הדוגמא הקלאסית הוא M של מקדולנדס. לוגו פשוט, אך ייחודי.
שנית, הוא צריך לבטא משהו, צריך להיות אומנותי ולא רגיל. למשל, התפוח של אפל, ה-N של נטפליקס. לכאורה מדובר בלוגואים פשוטים אך מאד אומנותיים, מאוד ישרים, מדובר ביצירות אומנות לכל דבר.
שלישית, הלוגו צריך לבטא את החזון של החברה, הוא צריך לבטא את הרעיון שעומד מאחורי החברה. ה-M של מקדולנדס זו דוגמא טובה, מאחר ולא מדובר רק ב-M מתוך השם אלא בקשתות זהב, וזה כבר מבטא משהו אחר לגמרי, כפי שאנחנו יכולים להבין.