המדריך להתאמת הפרקט לעיצוב של הבית

עם השנים, יותר ויותר ישראלים בוחרים להתקין בבית או בעסק, ריצוף אחר מזה שהיה נהוג. אם בעבר היה נהוג להשתמש במרצפות פשוטות, סטנדרטיות, הרי שכיום אנשים מעדיפים להשתמש באמצעים הרבה יותר מיוחדים, ססגוניים, מעוצבים בצורות יפות ומרשימות.

אחת הדוגמאות הטובות לכך הם פרקטים. אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של פרקט לבית ולעסק, אשר נבדלות אחת מהשני הן בצבעים, חומר, וכן בסגנון. כל אחד יכול לבחור מה רלוונטי עבורו. השאלה היא כמובן כיצד לעשות זאת באופן שישרת את המקום על פי העיצוב והתכנון, וכן ישרת את המקום על פי אופי השימוש שנעשה בו.

מדוע אנשים בוחרים להתקין פרקט בבית ובעסק?

לפני שאנחנו נסביר כיצד מתאימים פרקט לבית או לעסק, חשוב להבין מדוע אנשים בוחרים באופציה זו על פני אופציות ריצוף אחרות. מאחר והיום יש הרבה יותר אפשרויות והדבר נהיה הרבה יותר פופולארי מאשר בעבר, חשוב להבין את מהות הבחירה בפרקט מסוג כזה או אחר.

ההסבר לכך הוא פשוט. פרקט הוא מוצר הרבה יותר יפה, מיוחד, ויכול להתאים לכל סוג של מבנה. להבדיל ממרצפות שיש או אחרות, הוא מגיע כמשטח אחד, וניתן להתקין אותו בכל מבנה, גם בבית וגם בעסק. חשוב לציין בהקשר זה, שהרבה פעמים אנשים בוחרים להשתמש בפרקט, בגלל האופי של המקום והרצון להציג עיצוב וסגנון יוקרתי, דבר שפרקט יכול להעניק לו, בזמן שריצוף רגיל לא בהכרח יכול לעשות.

איך מתאימים פרקט לעיצוב של המקום?

בעיקרון, יש שתי נקודות שצריך להתייחס אליהן כשניגשים לבחור פרקט לבית או לעסק. הנקודה הראשונה היא סוג הפרקט, האם יהיה זה פרקט סינטטי או פרקט רגיל, מעץ מלא. אז השיקול הוא עלויות כספיות וכן שיקול כיצד אנחנו נרצה לתחזק את הפרקט, מה יותר נוח לנו, מה יותר פשוט עבורנו.

הנקודה השנייה היא לא פחות מהותית, ומתייחסת לסגנון ולעיצוב של הפרקט. אנחנו צריכים להחליט באיזה צבע הוא יהיה, באיזה גוון, עם איזו דוגמא, על מנת שהוא יוכל להתאים למבנה ולחלל החדר בו אנחנו רוצים להתקין אותו.

אנחנו נעשה את הבחירה שלנו, באופן טבעי, על פי סוג החדר, אופי השימוש בו, וכן על פי אלמנטים שונים של עיצוב מסביב. למשל, מה צבע הקירות, מה צבע הריהוט, איזה סוג של צבע או גוון אנחנו רוצים להוסיף למקום. בצורה כזו נוכל לדעת באיזה פרקט נשתמש.

עלינו לקחת בחשבון עוד נקודה והיא, עד כמה הסגנון והצבע של הפרקט, קל ופשוט לתחזוקה. אנחנו נרצה בוודאי שתהיה לנו אפשרות לתחזק את הפרקט באופן קבוע בצורה פשוטה, מבלי שנצטרך להשקיע הרבה זמן וכסף. עלינו לקחת בחשבון שלהבדיל ממרכיבים אחרים, פרקט נשחק בקלות רבה יותר אם לא שומרים עליו בצורה נכונה.